הזיתים

אתר הזיתים של ישראל

מאמרים

תקליטי היפ הופ

Nas-Illmatic (קולומביה, 1994) Nas-Illmatic (קולומביה, 1994) בתחילת שנות ה-90, הופיע הראפ של החוף המערבי ו-Death Row Records הפכה את לוס אנג'לס למוזיקת ההיפ-הופ החדשה. כמו רוב אמני ההיפ-הופ והראפ, דה לה סול השתמש בסמפלים רבים, אבל השלישייה השיגה דגימות מז'אנרים שמהם פחדו ראפרים אחרים באותה תקופה, וסאמפלים מאמנים כמו מונקיז, הול אנד אוטס ולד זפלין. השם… רק כמה. עם זאת, Sean "Puff Daddy" Combss Bad Boy Records הפך לפופולרי יותר ויותר בשל הצלחת ההצלבה של No Way Out של Combss ב-1997, מה שסימן שינוי גדול בסגנון הגנג-ראפ (ובמיינסטרים ההיפ הופ בכלל). אני רוצה להצליח יותר בעסקים ומקובלת על אנשים. מוזיקת היפ-הופ זכתה להצלחה מסחרית, כפי שמעיד האלבום של Beastie Boys מ-1986 Licensed to Ill, שהפך לאלבום הראפ הראשון שהגיע לראש המצעדים.

בסוף שנות ה-2000 ותחילת שנות ה-2010

ב"עידן הבלוגים", הצליחו ראפרים לתפוס אחיזה באמצעות הפצה מקוונת של מוזיקה באמצעות מדיה חברתית ובלוגים, ומוזיקת ההיפ-הופ המיינסטרים פיתחה גם פרסום בצורה יותר מלודית וכיוון עדין. . השקיעה של גנגסטר ראפ. בנוסף להפיכתו של ראפ כנופיות בחוף המערבי למשתלם יותר מבחינה מסחרית מההיפ הופ בחוף המזרחי [147], אלבום זה יצר גם סגנון בשם G Funk, ששלט במהרה בהיפ הופ בחוף המערבי. מוזיקת ההיפ-הופ שלאחר מכן מקורה במיצב פטיפון בעל תקליטים כפולים במסיבה בניו יורק, והגיעה לשיאה בשל החריצים הכבדים שלו ויניל.

הז'אנר החדש של ההיפ הופ

הוא הגל השני של ההיפ הופ. אמני ההיפ-הופ של Run-DMC אטלנטה, שהחלה ב-1983-84, מילאו תפקיד חשוב בהרחבת מוסיקת הראפ והכנסת מוזיקת ההיפ-הופ הדרומית למיינסטרים. De La Soul-3 רגל גבוה ועולה (טומי בוי / האחים וורנר, 1989) De La Soul-3 רגל גבוה ועולה (טומי בוי / האחים וורנר, 1989). הולך לכיוונים שונים עם מנגינות שובבות ומעניינים, הוא נחשב כחלוץ ז'אנר ההיפ הופ האלטרנטיבי.

גרסה מהפנטת של היפ הופ

שבה הכישרונות החתומים של הצמד – הראפ המוחי Dooms והקצב הלא שגרתי של Madlibs – מתמזגים למשהו מהפנט ומיסטי. אלבום בעל משמעות פוליטית, אך בנוי על ביטים מדבקים וחרוזים נוצצים, בלאק משני הצדדים אישר שמוס דף היה אחד הכוכבים המוכשרים ביותר שדחפו את ההיפ הופ לאלף החדש.

אנו מעריכים שבריטניה הפיקה את חלקה ההוגן של אמני ראפ בעלי המצאה פראית

מ-Masive Attack ועד Tricky, The Streets and Roots Manuva ועד ל-Plan B ו-Dizze Rascal, אפילו כוכבי הגרימה של היום כמו Skepta – אבל הם לא עושים זאת. לא לשבת. קל מבפנים, רק בקפסולת היפ הופ. האלבום התוסס, מלא בפזמונים וראפ נועז, הניע את הסיבוב בווסט טיפל במיומנות עד היום. שירים כמו NY State Of Mind ו-The World Is Yours נמצאים כעת במיינסטרים בראפ של תחילת שנות ה-90, אבל Illmatic והסינגלים שלו לא היו להיטים מסחריים באותה תקופה.

מצא מגוון תקליטי ויניל מאמנים מפורסמים כמו פינק פלויד, רולינג סטונס, נירוונה, דיוויד בואי ופרנק סינטרה, כמו גם תקליטי ויניל חדשים כמו בילי אייליש וטיילור סוויפט.

מיזוג הג'אז/ראפ שלהם לא היה חדש

אבל הם היו אלה שעבדו בשיא המשחק שלהם. צצה קבוצה חדשה של ראפרים בשיקגו, בראשם פולו ג'י וקלבוי, שהביאו טוויסט רגשי לסצינה הניהיליסטית המסורתית של העיר והקליטו שניים מהאלבומים הטובים ביותר של השנה בתהליך.

האלבום הכפול – בעצם שני אלבומי סולו של אנדרה 3000 וביג בוי – מכסה הכל מ-G-Funk לפופ, סול דרומי לבלוז, אלקטרוניקה לרוק.

Licensed To Ill אולי הציג את Beastie Boys לעולם

אבל לאחר השחרור, השלישייה התפרקה רשמית כראפרים של אחווה. זה לא אלבום דתי בפני עצמו, אבל הוא עדיין נשמע רוחני חיובי. מוזיקת בירה ופופ (מוזיקה) עזרו לבסטי בויז ודה לה סול לפרוץ את האזור הלבן, אבל השומן הבוטה העצום הפך את סייפרס היל לפופולרי יותר. הראפ ריצ'רד פריור וסליק ריק (מלונדון) העלו את הקומדיה הוולגרית הזו על במת הפוליטיזציה המהירה.
לעוד פרטים נוספים בנושא של תקליטי היפ הופ עליך לבדוק ב- streetbeat.co.il

רצועת הכותרת (רימיקס על ידי Coldcut) ו-I Know You Got Soul (רימיקס על ידי נורמן קוק) זיכו אותם מאוחר יותר במצעדים

ולמרות שזה אפילו לא היה האלבום הטוב ביותר של הצמד (ראה Follow The Leader), הוא היה קפיצה גדולה קדימה. תהילתו של ביגס גדלה באופן בלתי נמנע לאחר מותו, אבל היה לו כישרון אמיתי לשחק את החרוזים שלו כמו סצנות בסרט (גרוע מאוד) ולהעלות את הגנגסטה של החוף המזרחי כאשר לוס אנג'לס הייתה דומיננטית במידה רבה. כמובן, אי אפשר להכחיש את התעוזה הלירית של ריקי וולטרס, את פריצת הדרך האופיינית או את כישורי הסיפור החדשניים שלו, כמו גם את כושר ההמצאה הכללי של האלבום.